2010. június 6., vasárnap

Május utolsó hete II.

Hej!

A hét további részében folytattuk a már kialakult menetrendet: tanulás megbolondítva egy kis kikapcsolódással. Szerencsére nem igazán volt szép időnk múlt héten, így nem fájt a szívem, hogy a nappalok nagy részét a szobában kellett tölteni. Sokan mentek ki erre arra tanulni, volt aki parkba, volt aki könyvtárba, mások kávézóba ültek be tanulni, tőlem ezek mind távol állnak, így én itthon tanultam, ahogy ezt Magyarországon is szoktam.

Ennek a menetrendnek megfelelően csütörtökön is olvastam, este pedig Christiániában vacsoráztunk, ahogy szoktunk. Pénteken folytattam az olvasást és jegyzetelést, este pedig elindultunk a következő "Good bye" partira. Elég későn indultunk, 10-re értünk oda Kathihoz az osztrák Annaval, aztán még vártunk egy félórát hogy elindulhassunk. Útközben kiderült, hogy négyünk közül csak Anna nézte meg hogy hova megyünk, de ő sem teljesen biztos az útvonalban. Nos, úgy másfél órát bicikliztünk, de még mindig nem értünk oda, ráadásul lebicikliztünk már a térképről is, így elég nehezen találtuk meg a helyes irányt, de végül meglett. Ezután a kis kaland után pedig megérkeztünk egy igen lagymatag buliba, ahol ugyan jó zene ment, nem vol túl drága az ital, mégis alig lézengett valaki. Mi leültünk beszélgetni, de nem maradtunk túl sokáig. Még megvártuk az új dj megérkezését, de ez csak rontott a helyzeten. Akkorra már egész sokan lettek, de az új dj elég rossz ízléssel válogatta a zenéket, aminek köszönhetően táncoltunk négyet, és inkább haza kerekeztünk - immáron csak fél órába került, mert tudtuk hol vagyunk :D

Másnap nekiláttam a tényleges munkának, és megírtam 5 oldalt a 7,5 elvárt oldalból. Ez az egész rendszer itt elég összetett. Alapvetően négy fajta vizsga van, kétfajta szóbeli és kétfajta írásbeli és a tanuló választhat a megadott típusú vizsgák közül, hogy hogy szeretne jegyet kapni. Én a szabad témaválasztású írásbeli vizsgát választottam erre a vizsgára, így találnom kellett egy érdekes témát és arról írni 7,5 oldalt (max 10-et), oladlanként minimum 2300 karakterrel. Ez nem egy nagy dolog, csak mivel maga az óra sem volt túl érdekes, nehezen választottam témát, és végül a 'gender és karrier' témája lett. Ehhez választottam 3 tanulmányt a megadottak közül és azokat dolgoztam fel. Sokat segített Alex a dolgozatban tevőlegesen is és főleg azzal, hogy volt türelme kivárni amíg ezzel bajlódtam :)

Estére jutalomként egy kisebb bulit terveztünk a Kulør barba, ahol Hédi szülinapját ünnepeltük pár hete. A többiek előtte elmentek a Floss nevű remek vendéglátóipari helyre, ami kiköpött olyan mint a Moose, csak más a neve és máshol van, de ugyanaz az igénytelenség... Mi ezt kihagytuk, és fél 11 után odaértünk a Kulørhez, ami teljesen sötét volt, nem volt ott senki. Kiderült, hogy csak 11kor nyitnak, és hogy a múltkorihoz képest valami őrült drága a belépő. Ennek fényében nem mentünk be, hanem vártunk a többiekre vagy egy órát. Míg ott álltunk jött pár zsákos ember, akik a sörösdobozokat gyűjtik, és várták azokat a dobozokat, amiket a frissen érkezők hagynak a szórakozóhely előtt. Volt egy nagyon tipikus dán jelenet, amit mi nagyon tipikus magyar mentalitással néztünk végig: a zsákos ember odament a kapuban lerakott üvegeket felszadni, és amikor elfordult a kopasz biztonsági őr odaszólt neki - na itt jött elő a magyar mentalitásunk, amikor azt hittük, hogy leteteti vele azokat az üvegeket, de ehelyett szólt neki hogy várjon, mert van még másik öt. Ez is nagyon fog hiányozni innen...

Alapvetően az este itt meg is pecsételődött, ugyan nekiindultunk keresni valami mást Varpuval, Elinával és Andrással, de aztán egy órás biciklizés után mi Alexxel inkább hazamentünk. Ami nem is volt baj, hiszen vasárnap is egész nap tanultam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése