2010. február 9., kedd

Az első óra

Hej!

Ebben a félévben összesen három kurzust fogok hallgatni itt Koppenhágában, ebből az első, az Academic English ma elkezdődött, a dán nyelvórám jövőhéten kezdődik, míg a szociológia szakos tárgyam - gender témakörben - április elején fog elkezdődni.

Új dolgok előtt többnyire reggel korán ébredek és sürgök forgok mielőtt elindulok - ma reggel mégis nehezemre esett felkelni, és ugyan még nem jártam a Bölcsész karon ezidáig, a végsőkig kitoltam az indulást. Legalábbis azt hittem, hogy a végsőkig, mert így is pontosan fél órát álltam a terem előtt, ahol az órámat tartották. Ezalatt kicsit meg voltam szeppenve, mert csak fiúk társaságában várakoztam, de aztán az óra közepére mindenki megérkezett, aki ott akart ma lenni, és szép számmal voltak köztük lányok is.
A csoportban vannak lengyelek, németek, olaszok, franciák, törökök, brazilok, osztrákok és magyarok - itt találkoztam először magyarral mióta kint vagyunk, meg is lepődött ő is :) Örülök, hogy végre van pár ember, akikkel rendszeresen fogok találkozni.

Ezen az első órán bebizonyosodott, hogy megint sikerült beleválasztanom, lesz mit megtanulni ezalatt a kicsit kevesebb, mint 5 hónap alatt.

"...your required reading will amount between the equivalent of 600-800 pages of reading and you should expect to devote between 300 and 400 hours to this course over all."

300-400 órát és 600-800 oldalt még sosem tanultam és olvastam el egyetlen tárgyra - épp itt az ideje elkezdeni.

Ez a kurzus nem egy tipikus előadás, inkább szeminárium jellegű, ahol az aktív nyelvtudásunkat fogjuk fejleszteni. 3 állandó feladat van minden órára:

- az órán elhangzottakból kell egy kis féloldalas cikket írni minden következő órára, amiket a félév során random ellenőríz a tanár
- az óra előtti nap híreiből ki kell választani valamilyen 1 oldalas cikket - pl a Times-ból - és azon túl, hogy ki kell szótárazni, a lényeget kiemelve pontokba kell szedni úgy, hogy abból másnap spontán módon egy 2-3 perces kis prezentációt tudj előadni, ha téged választ a tanár
- ehhez kapcsolódóan kell 10 db kifejezést találni, amit ha éppen sorra kerülsz akkor a közös rendszerbe fel kell tenned azok magyarázatával együtt

Mindezen kívül az órához 3 könyvet kell használni, amiből kettőt ma be is szereztem horror drágán. El is gondolkodtam ezen, hogy mióta egyetemista vagyok csak könyvtári könyveim voltak - na jó, a Babbie és az Andorka könyvet nem számolva, de azokat még elsőben vettem, és különben is, akkor még létezett tankönyvtámogatás az egyetemen :)

Igen, a csoportos és a plusz egyéni prezentációkról majdnem meg is feledkeztem...

Miközben a tanárnő sorolta a feladatokat, arra gondoltam, végülis mindig ilyen helyzetek elé állítom magam, egy újabb léc amit át kell ugrani :)

És végül, ma először megtörtént... elveszettem 10 percre a biciklimet.. túl nagy ez az egyetem :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése