2010. február 4., csütörtök

Költözés

Hej!

Tegnap délelőtt a szakadó hóesésben átköltöztünk az új lakásunkba :)

Lakás ügyben többszörösen is szerencsések vagyunk: először is couchsurfingen általában két-három éjszakáig látják szívesen az embert, mi ehhez képest 5 éjszakát maradtunk, és ha máshogy adódott volna, akkor maradhattunk volna tovább is. Másodszor, az itteni árakhoz képest nagyon olcsón találtunk végül szállást, harmadszor pedig, az eddigi tapasztalataink alapján a dánokhoz képest nagyon nyitott lakótársat sikerült kifognunk. Végül pedig szerencsések vagyunk azért is, mert majdnem ugyanabban az utcában leltünk végre otthonra, mint ahol vendégségben voltunk.
Ennek köszönhetően 1 óra alatt át is értünk minden cuccunkkal: első körben elhoztuk busszal a 3 bőröndöt és a nehéz túrazsákot, aztán visszabuszoztunk és biciklire raktuk a maradék hátizsákot és áttekertünk.

Mire délután elindultam a buszos városnézésre, amit az egyetem szervezett, már minden a helyére került.

Az egyetem főépülete biciklivel a hóesésben kb 25 percre, a belvárosban van. A CSS, ahol szociológia kurzust fogok hallgatni a főépülethez közel, onnan 5 percre található. Ennél kicsit messzebb fekszik a Faculty of Humanities, ahol dánul és angolul fogok tanulni - Amager a városközponttól délre található, de ez sincs messzebb, mint 35 perc biciklivel itthonról.

Tegnap 3 órás buszos túrán vettem részt, ahol összesen 200-an voltunk nemzetközi diákok. Emeletes busszal mentünk, ami nagyon tetszett :) Végigjártuk Koppenhága nevezetességeit, de csak 3 helyen álltunk meg - amit a hidegre való tekintettel nem is bántunk. Mindenesetre hasznos utazás volt, számos múzeumról megtudtam hogy ingyenes a belépés, másokról meg hogy egyáltalán léteznek :) Ha jól beosztjuk a látnivalókat, talán mire hazamegyünk mindent meg fogunk tudni nézni.

Tegnap este felfigyeltem mégegy érdekességre: a főbb terekről kamionon hordták ki a felgyülemlett havat, így a mai olvadáskor már kevesebb latyak és víz volt az utakon...

2 megjegyzés:

  1. Na itt vagyok én is!
    Gratula a sikeres beköltözéshez.
    Remélem a lelkesedésetek nem fog lankadni a blog írásában.
    Arra a világra kíváncsi leszek, amikor nálunk a havat kamionokkal viszik el :)

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Végre elhárultak az informatikai akadályai annak, h rendszeres olvasótok legyek (feltüntetve is).Örülök, h ilyen szép és minden szempontból megfelelő lakást találtatok, h sok mindent értesz, h jól érzitek magatokat (legalábbis az írásaitokból ez derült ki számomra). Sok puszi: Fruzsi és a többiek

    VálaszTörlés