2010. február 21., vasárnap

A közlekedés és a péntek délután

Hej!

Csütörtökön este kipróbáltam, hogy milyen Koppenhágában tömegközlekedni - nem olyan egyszerű elsőre, ha át kell szállnod.
Kezdjük azzal, hogy itt zónákra van osztva a város, sőt tulajdonképpen az egész sziget és azt be is hálózzák a vasút- és metróhálózatok. Mi szerencsére a 2. zónában lakunk, és a reptéren kívül még nem is jártunk azon túl. Egy jegy egyébként elég drága, a két-zónás 13,5 Korona (~520 Ft), ha 10-es 'tömböt' veszel, de ezzel a két zónán belül 1 órán át utazhatsz bármilyen közlekedési eszközön, így azért mégiscsak megéri. Amúgy a metró a hét minden napján 0-24 óráig közlekedik.
Tőlünk Amagerbe két átszállással lehet eljutni - vagy 1 átszállás és egy kis séta-, gondoltam csütörtkön a nagy havazásban jobb lesz, ha nem biciklivel megyek, és megnézem milyen itt a tömegközlekedés. Eddig csak egyszer használtuk a metrót, akkor is velünk volt Signe, akit csak követtünk, nem nekünk kellett kitalálni mi merre hogy van..
Alapvetően jó a rendszer, csak elsőre kicsit elkavarodtam az állomáson, ugyanis itt egymás alá épülő állomások vannak Norreport-nál, ami talán a város leginkább központinak mondható állomása. Tehát kijöttem a hév megállóból (ez az az alkalmatosság, ahol ingyen lehet biciklit szállítani, becses neve S-Train), és kb 10 percbe került, mire rátaláltam a metró megállóra, mert az egy másik bejárat felől közelíthető meg könnyedén -ezt a bejáratot csak visszafelé vettem észre. Ehelyett végicaplattam a vasúti megállón, ami a föld alatt van, és még onnan is lejjebb található a metró.
Összeségében ami a leginkább kedvemet szegte a metrózásban, hogy több, mint 1 órámba került hazavergődni a dán óráról. Elmúlt fél11 mire hazaértem, míg biciklivel pontosan fél óra az út, hóesésben max 40 perc.

Még a múlthéten említette Anna, az egyik osztrák lány, hogy lehetőség van bekapcsolódni egy énekkarba, így pénteken elkerekeztünk a Studenthausba, ahol a próbák vannak. Kb 25 főből áll az énekkar, a vezető pedig egy fiatal, max 22 éves lány, aki erősen hajaz Britney Spears-re külsőleg. Olyan tipikus pompom-lány, de kedves és a hangja is jó. Amúgy Michael Jackson: Man in the mirror című számát énekeljük, már nagyjából kész is van.
Ja igen, az egész 'óra' dánul folyik, így nekünk nemzetközi diákoknak mindig fordítja a mellettünk álló, ha valami fontos hangzik el. Összességében jó móka, utána pedig rendszerint ott maradnak a tagok az ilyenkor kávézóként működő bárban egyet beszélgetni, iszogatni - megbeszéltük, hogy jövő héttől mi is maradni fogunk :)

3 megjegyzés:

  1. Britneynek is jó a hangja, helló! :)

    VálaszTörlés
  2. Britney hangja szóba se került ;)

    VálaszTörlés
  3. Én még nem halottam britnyt énekelni, lemezen meg akár nekem is jó hangom van,ha jól megkeverik :-)

    VálaszTörlés